All images are protected by copyright. Please do not use them without permission. Design: susi-art; Susanna Redeker© 2010-2016

donderdag 21 oktober 2010

Corner view "Holiday Photo's"

This time an idea from Ian, he makes incredible
nice pictures off places he has been! 
Here are mine "Holiday Photo's"! I was in Alf.
Alf is an Ortsgemeinde – a municipality belonging
 to a Verbandsgemeinde, a kind of collective municipality –
 in the Cochem-Zell district in Rhineland-Palatinate , Germany. 
It belongs to the Verbandsgemeinde of Zell, whose seat
 is in the municipality of Zell an der Mosel.
***
Bremm, which with an elevation of 380 m above sea level 
and a slope of roughly 65° is Europe’s steepest vineyard location. 
This stretches along the Moselle from Ediger-Eller to Bremm, 
and is part of the Mosel wine region.
***
Cochem, it is thought that Cochem Castle which 
stands on a hill 100 metres above the River Mosel was
 built around  the start of the 11th century and was first mentioned
 in a document dating from 1051. The castle remained in ruins until 1868,
 when a Berlin businessman, Mr. Louis Ravené, brought the
 castle lands and the ruins and began reconstruction work
 on Cochem Castle incorporating the remains of the late Gothic buildings.
Cochem, wineyard.
***
Enkirch
***
Zell and photo below, the "Zeller Swartze Katze". 
 The village of Zell achieved wine lore immortality in 1863, 
when three wine merchants from Aachen were negotiating to purchase
 the town’s best wine at Mayntzer’s Winery.
The winery’s black cat, without prompting, leaped atop a wine cask, 
spitting and hissing at all who approached. The wine merchants had
 found their wine, and it made them immensely wealthy. 
Corner View is organized by Jane, hosted by theresa 
this weeks theme was picked by Ian.

9 opmerkingen:

  1. Wow! Beautiful photos for a nice and dreamy place!

    Next week, the topic (hosted by Theresa) will be "pondering". Ouch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Next time bring me with you. Beautiful place, beautiful photos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful place I've never heard of. Love the scenery and also that wonderful sign.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beautiful river arm / circle / ring / island!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haaai Suus! Haha, dat was een magische ontmoeting hè daarginds? Leuk! Jaja, wein und geschichte, dat is wel iets voor mij (tenminste, cola met geschiedenis), dus logisch dat je me dar tegenkwam, eigenlijk.

    In tegenstelling tot je buitenlandse vrienden ken ik die streek een heel klein beetje, al is het maar van voorbijrijden en uit de trein kijken! Maar natuurlijk hoor ik hier mijn hele leven al over moezelwijn en zie beelden van de streek in vakantiefoto's etc. Dit zijn desondanks beelden en verhalen die ik nog niet kende. Mooi, zo'n verhaal over die zwarte kat.

    Wanneer was je daar eigenlijk? Misschien ben je (ook) mijn zus wel tegengekomen, met haar gitaar onder de arm en aan de andere een heel lange vriend!
    Grappig, kortom.

    Ik hoop in ieder geval dat het mooi was, je vakantie; en dat je er ook nog wat inspiratie kreeg.
    Hier gaat alles wel goed; ik heb mijn huis nu bijna ingericht, al ga ik met de laatste loodjes héél langzaam. Mijn gedwongen vakantie was aan de ene kant niet leuk, maar ik heb er natuurlijk wat van proberen te maken en dan lukt dat ook wel. Heb weer eens lekker gelezen!
    En nu heb ik weer stapels werk, alleen al instanties die mij dikke formulieren toesturen om in te vullen, grrr..
    Maar ik geniet van de herinrichting van mijn huisje!

    Nou, nu ga ik nog even andere logjes hier bekijken. Ik zag nog mooie dingen, geloof ik.

    Liefs en een pittig twents oktoberroosje!
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I was there a long time ago, driving to some of the Moselle valley wine festivals and I remember drinking black cat wine. It is one of the prettiest wine-growing regions in the world.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. a wine holiday... that's just what we all need.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for passing by and leave me a note!

Thanks for visiting me and leaving a comment!

Thanks for visiting me and leaving a comment!