All images are protected by copyright. Please do not use them without permission. Design: susi-art; Susanna Redeker© 2010-2016

dinsdag 11 januari 2011

Zutphen Drogenapstoren



Drogenapstoren in Zutphen;
* Dutch: De Drogenapstoren, oorspronkelijk de Saltpoort (zoutpoort) genaamd, is gebouwd in 1444-1446 als stadspoort van Zutphen. Hij heeft maar kort als stadspoort dienst gedaan want hij werd in 1465 dichtgemetseld. Sindsdien draagt hij de naam Drogenapstoren, vernoemd naar de stadsmuzikant Tonis Drogenap.*
** English: The Drogenapstoren, originally called the Salt Gate (salt gate) , was built in 1444-1446 as a city gate of Zutphen. He has only recently served as a city gate because he was bricked closed in 1465. Since then he wears the name Drogenapstoren, named after the town musician Tonis Drogenap.**

3 opmerkingen:

  1. Fabelachtig! Gaat dit een Zutphens kaartje worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Huize Steen, dank je weer, steeds krijg ik hier lieve berichtjes van je!!

    @ Fienke, JA!! Dat wil ik wel heel graag!!

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for passing by and leave me a note!

Thanks for visiting me and leaving a comment!

Thanks for visiting me and leaving a comment!