All images are protected by copyright. Please do not use them without permission. Design: susi-art; Susanna Redeker© 2010-2016

zondag 31 augustus 2014

Drawing ~ Japan ~ Ono no Komachi

Ono no Komachi
"Though I go to you 
ceaselessly along dream paths, 
the sum of those trysts 
is less than a single glimpse 
granted in the waking world."

夢ぢには 
あしもやすめず 
かよへども 
うつつにひとめ 
見しごとはあらず

About Ono no Komachi: (小野 小町?, c. 825 – c. 900) was a Japanese waka poet, one of the Rokkasen—the Six best Waka poets of the early Heian period. She was renowned for her unusual beauty, and Komachi is today a synonym for feminine beauty in Japan.
She also counts among the Thirty-six Poetry Immortals.

There`s A drawing challenge at Nadine`s tinyWOOLF-blog this weekend.
I have joined with a small part of a poem of Ono no Komachi.
Unfortinatly my scanner / printer isn't working at this moment, so I had to take a photo of the piece of art I've made by dreaming away with the words.

Please visit the drawing challengers this week for a special view of JAPAN drawn from around the world. Thank you for the chance to join in !  patriceveronicajoannestefaniebarbaratanïasusannaarianesabinekristenrobertoeric,
 
leenatammiesustomoko,manoyoko, j-girl☺, 

13 opmerkingen:

  1. your painting is so lovely ~
    as is the poem
    how wonderful to consider poetry immortals
    how nice of you to link to people sharing in this DC, i had never thought of doing that.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Susanna! Het gedicht èn de tekening! Goed opgelost, maar als de scanner het ooit weer doet, is het misschien toch mooi het er in de bekende vorm neer te zetten? Onvoorstelbaar hè, die oude dichters; en ik weet niet hoe het in Japan zat in die tijd, maar lijkt me goed dat een dichteres die erkenning en bekendheid heeft.
    Dankjewel voor je lieve woorden en gebaar bij mij. Gelrian roses rock! Ik ben zelf blij dat ik mijn zus niet vergeet of zo, die band is er altijd geweest en van haar voelde ik ook die onvoorwaardelijkheid, dat is iets wat een zeldzaam houvast heeft gegeven in mijn jeugd. Je hoopt stiekem, dat ze wist/weet hoeveel dat uiteindelijk heeft betekend...

    O, hieronder heb ik natuurlijk ook bijgelezen. Geweldig en soms zo lekker verrassend. Soms kijk ik een tijdlang naar zo'n ogenschijnlijk eenvoudig plaatje, en zie steeds beter hoeveel je hebt gevangen in die paar lijnen en kleuren. Meesterlijk!
    Liefs en ☼☼,
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful painting and poem!
    I love the Hein period and the beauty and art-filled life and spirit it evokes!

    Happy poetic days to you, and nice to join in this weeks challenge on Japan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hmmmm, the words and image ar perfect together
    and thank you for the link!

    Patrice A.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow that's a knock out poem! I haven't heard of her before so thank you for the introduction!
    Your watercolor is glorious- I love how the roots are reaching for each other- goes perfectly with the poem you chose to share- so nice meeting you here :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wonderful painting and wonderful poem, never heard about her before so thank you very much for this introduction!
    barbara bee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful, how you've illustrated the poem! And thanks for letting me know about Komachi, I'm learning a lot about japanese culture these days!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. susanna, wat mooi. beide het gedichtje en jouw interpretatie terwijl je erbij wegdroomde.... je schilderde de verdwijnende zomer, s.! dank je om erbij te komen!! n♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nice to see you, susanna,
    Your water painting is so lovely! Yes, I think your drawing is good matching to the image of a beautiful poet Onono Komachi I have.
    Happy day!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you fora showing the beautiful painting with vivid colors and information about poetry in Japan :) Leena

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for passing by and leave me a note!

Thanks for visiting me and leaving a comment!

Thanks for visiting me and leaving a comment!